Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nadané dítě v předškolním věku
Pernicová, Martina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku nadaného dítěte v předškolním věku. Je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části práce bylo vytvoření uceleného vhledu do problematiky nadaného dítěte popisem jeho charakteristik, možnostmi identifikace a následné podpory a rozvoje nadání. Cílem praktické části práce bylo zjištění postoje učitelek mateřských škol k problematice nadání a také ilustrace projevů konkrétního intelektově nadaného dítěte využitím případové studie.
Předčasné zahájení školní docházky u rozumově akcelerovaných dětí
RÁČKOVÁ, Zdeňka
Cílem předkládané diplomové práce je zjistit a popsat, jak rodiče zpětně nahlíží na předčasné zahájení školní docházky u svých rozumově nadaných dětí, co rodiče k tomuto rozhodnutí vedlo a jaké byly reakce okolí. Teoretická část diplomové práce v jednotlivých kapitolách pojednává o tématech vztahujících se k problematice nadání, vývojové akcelerace a předčasného zahájení školní docházky. Teoretická část je rozdělena do tří větší částí - první z nich je věnována nadání, jeho definicím a vývojové akceleraci, dále souvislostem mezi nadáním, inteligencí a dědičností. Zmíněny jsou zde i některé modely nadání. Druhá část se zabývá nadaným dítětem, jeho charakteristikami a asynchronií v jeho vývoji. Poslední třetí část se zaměřuje na zahájení vzdělávání u dětí s akcelerovaným kognitivním vývojem, na školní zralost a připravenost, a možnosti akcelerace ve vzdělávání. Praktická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu, kterého se zúčastnili rodiče celkem šesti dětí, které zahájily školní docházku předčasně a zároveň v té době byly rozumově akcelerované. Opakovaným vyšetřením v pedagogicko-psychologické poradně bylo později u všech dětí diagnostikováno nadání v rozumové oblasti.
Nadané dítě v předškolním věku
Pernicová, Martina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku nadaného dítěte v předškolním věku. Je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části práce bylo vytvoření uceleného vhledu do problematiky nadaného dítěte popisem jeho charakteristik, možnostmi identifikace a následné podpory a rozvoje nadání. Cílem praktické části práce bylo zjištění postoje učitelek mateřských škol k problematice nadání a také ilustrace projevů konkrétního intelektově nadaného dítěte využitím případové studie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.